Forum Hiberna Team Life Strona Główna Hiberna Team Life
~~Hiberna Life~~
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blokowanie Potworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hiberna Team Life Strona Główna -> Pomoc..
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vortex
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hiberna

PostWysłany: Śro 21:33, 14 Lut 2007    Temat postu: Blokowanie Potworów

Knight jest chyba najczęściej wybieraną profesją w Tibii. Dość łatwa w expieniu i nabijaniu skilli . Jednak knight ma bardzo niewdzięczne zadanie - blokowanie potworów . Dlaczego własnie on? Otóż po 1-sze ma dużo HP i po 2-gie łatwo nabija skill shieldinga przez co zalicza mniejsze obrażenia od potworów. Niestety zużywa przy sporą ilość UH, i nie nabija zbyt dużo expa. Reszta profesji (paladyn, druid i sorcerer) leje potwory z daleka, które zazwyczaj im wtedy nic nie robą.


Z tym "nic nie robieniem" niestety jest różnie, dobry bloker jest wtedy kiedy shooterzy nie muszą wiać przed potworem i zużywać uhy lub many na exure vite kiedy te je dogonią. Z kolei dobry shooter jest wtedy kiedy knight zużywa jak najmniej uh . No, ale w tym poradniku zajmujemy się przecież blokowaniem.



Wielu ludziom się wydaje, że co to za filozofia zblokować na przykład Draga albo Zerka. Wbrew pozorom to wcale nie jest łatwe. W tym poradniku postaram się poradzić jak dobrze blokować. Dobrze - to znaczy bez ryzyka dla shooterów.
Wyróżniamy 2 główne (przynajmniej ja wyróżniam) sposoby blokowania potworów



1-szy - blokowanie potworów z atakami obszarowymi. Chodzi tu dokładnie o potwory które używają czarów takich jak GFB, F-Wave, Great Energy Beam albo inne. Do takich potworów należą między innymi:
















To jaką bronią blokujesz jest zależne od twojego lvla, skillów i od ilości shooterów. Otóż Demona zawsze się blokuje z tarczą i mieczem, axem lub clubem na full defensie. Z kolei Smoka zawsze z najsilniejszą bronią dwuręczną jaką mamy (minimum to: Giant Sword, Naginata lub War Hammer, a jeśli takową nie dysponujemy, a mamy bordo dobrą jednoręczną, to bierzemy ta drugą) do dyspozycji i full atak. Reszte potworów blokujesz zależnie od ilości shooterów i twojego lvla. Na wysokim lvlu taktyka jak ze smokiem, a na niższym jak z Demonem
Dokładnie opiszę tutaj przykład najłatwiejszy - Smok (tutaj dowiesz się o nim więcej). Otóż najgroźniejsze ataki Smoka to własnie F-Wave. Oprócz tego, że należy stać na ukos i chronić tym własny tyłek trzeba jeszcze zadbać o shootera . Otóż najlepiej będzie jak Smok będzie stał między Tobą, a osobą strzelającą i będzie przodem skierowany do Ciebie. Niesie to za sobą duże ryzyko przerzucenia się bestii, ale też twój kumpel nie będzie obrywał z bardzo groźnego dla niego F-Wave. Bardzo dobrze jest też wykorzystywać tzw. "walory terenowe" czyli różnego rodzaju ściany, kamienie, drzewa, krzaki, dzięki którym potwór nie będzie w stanie Ciebie walnąc np. F-Wave.
Tutaj zapodaje screena jak mniej więcej powinno to wyglądać:






Tak NIE powinno byc (hit za 156 był w shootera )



Samo dobijanie Smoka jak zaczyna uciekać jest chyba najbardziej niebezpieczne. Otóż kierunek jego ucieczki jest trudny do przewidzenia. Podczas wiania potrafi tez mocno walnąć z F-Wave. Więc należy biec NIE za nim tylko obok niego. Jak na tym ssie:



tak NIE ROBIĆ



Co zrobić kiedy się przerzuci? Taktyka jest taka sama jak w potworach bez ataków obszarowych (która jest opisana niżej) - zajść mu drogę.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-


2-gi -blokowanie potworów bez ataków obszarowych. Chodzi tu dokładnie o potwory które biją tylko w zwarciu i nie atakują magią obszarową. Do takich potworów należą między innymi:







bloker stał między shooterem, a potworem. Wtedy ryzyko przerzucenia się jest minimalne. Dodatkowo knight ma utrudniać potworowi zmianę swojego zainteresowania poprzez "zasłanianie" mu paladyna, sorca lub druida. Bliżej zajmę się przykładem również najłatwiejszym - Orc Berserker
Tak powinno wyglądać:



"Zasłanianie" mu shootera:



W razie jak się przerzuci należy zajść mu drogę (1,3,7 lub 9 na klawiaturze numerycznej)



W tym poradniku chciałem przedstawić ogólne zasady blokowania - i postępowania w sytuacjach "awaryjnych". Mam nadzieję, że takiego poradnika wcześniej nie było. Życzę miłego blokowania z jak najmniejszą ilością zużytych UH


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hiberna Team Life Strona Główna -> Pomoc.. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin